semel och ketchup-älskaren <3

"älskar" och "hatar" är starka ord, man ska välja hur man använder dem! MEN jag säger nu att jag ÄLSKAR semlor !!! (och ketchup men dt är inte så relevant nu) och denna vecka har jag ätit två st! Mamma var här i falun hos mej förra helgen och vi bakade en STOR semeltårta! mums, så nu har jag bitar i frysen att ta upp när jag e sugen ;) dessutom var det en saffranssemeltårta! så himla gott!! så får ni chansen, testa det, saffransbröd o semla i ett ;)! I Lööve!... och jag hatar oliver... haha

Inatt drömde jag så hemskt att jag väckte mej själv i gråt och jag fortsatte gråta trots att jag vaknat för att jag var så tagen av drömmen och känslorna. Vissa drömmar griper vekrligen tag i en. Undrar om drömmar betyder något?! dt tror jag.

Kan inte slita mej ifrån James Morrisons nya album!! grymt bra!!!

Nu gör jag lunch och tvättar och idag blir dt morotslåda! :) mammas specialite som vi får under högtider, får se om jag får den lika god!

Annars så närmar sej USA!!!!!!! aaahhhw!! på sönd 28 dagar kvar :D

Dagens matblogg
Morotslåda

Koka skalade morötter i ca 20 min (lite halvhårda)
Riv dem

Blanda de rivna morötterna med, hackad gul lök, ett ägg, 1 dl mjölk, lite dinkelmjöl och salt o peppar.
Grädda i en avlång sockerkaksform ca 30 min (eller tills den hårdnat)

Servera till kötträtter, sås o potatis eller som jag, till stekta grönsaker med vitlökssås ;)!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0